Tuoteluettelo, live chat, palaute/ideat lisäosa

  • AditusPelvis
  • AditusPelvis hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Täysjäsen
  • Täysjäsen
Lisää
02.02.2014 22:52 #6456 : AditusPelvis
AditusPelvis loi aiheen: Tuoteluettelo, live chat, palaute/ideat lisäosa
Viimeisimpään joomla 3 versioon koetan etsiä kolmea erilaista seuraavanlaista lisäosaa:

1. Tuoteluettelo eli jonkinlainen catalogi, jonka kautta halukkaat voivat laittaa omatoimisesti tuotemyynti-ilmoituksia vähän samaan tapaan, kuin tori.fi palstalla mutta pienimuotoisemmin. En halua verkkokauppaa, koska kyse on on yhdistyksestä, jolla ei saa olla kaupallista toimintaa mutta meillä on jäsenistössä runsaasti kädentaito- ja taidetuotteita valmistavia ja ajatuksena on, että he voivat itse päivittää tuotteiden kuvat ja kuvaukset hintoineen ja sitten esim. lomakkeen avulla asiakkaan tilaustiedot menee tekijälle itselleen, joilloin he hoitavat tilauskäsittelyt yms.

2. Etsin jonkinlaista live help chat systeemiä, jonka kautta voisi antaa vertaistukea eli siinä toimisi vapaaehtoistyössä olevia tukijoita apua tarvitseville. Se voi olla joko oma lisäosa omalle palvelimellemme tai sitten ulkoisellekin, kunhan sitä pystyy itse operoimaan.

3. Teen myös jäseniämme varten eräänlaisen extranet tyyliset kirjautumista vaativat sisäiset sivut, jonne siis vain jäsenemme pääsevät. Meillä on ennestään surkeet palautekanavat ja tahtoisin sinne sellaisen palautekanavan, jossa palautteet tai toimintaideat sais näkymään muillekin siellä oleville ja kunkin palautetta pääsisi muut kommentoimaan. Toki tässä toimisi joku foorumikin mutta en ihan tuollaista tarkoita, sillä meillä on jo erillinen keskustelufoorumi.

Nuo toivomani lisäosat pitäisi olla ilmaisia ja mielellään suomen kielellä. Jos keksitte mulle hyviä ehdotuksia, niin voisinko saada niihin suorat linkit, kun lukihäiriöisenä saattaa mennä senat sakaisin :)

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • AditusPelvis
  • AditusPelvis hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Täysjäsen
  • Täysjäsen
Lisää
03.02.2014 13:29 #6461 : AditusPelvis
AditusPelvis vastasi aiheeseen: Tuoteluettelo, live chat, palaute/ideat lisäosa
Tuoteluettelosta eli mulla on samanlainen kysymys tuolla WordPress suomi tukifoorumilla, sillä työn alla on myös WordPress sivut ja en ole varma kumpaan tuo tuoteluettelo tulee eli riippuu siitä, mitä vaihtoehtoja on tarjolla. Lyhyt kuvaus sen toimintatoiveista esimerkiksin kautta:

Jäsenllä oma tuoteluettelo, jossa myydään "sisustustaulu", hinta 10€ (sekä tuotekuvaus). Ohessa tilaanappi, joka ohjaa lomakkeeseen, jossa ostaja antaa nimen, sähköpostin, puh.numeron ja tilattavan tuotteen sekä lähettää. Lomake menee suoraan myyjälle, joka hoitaa itse loput. Valitämme siis vain myynti-ilmoituksia ja siten verkkokauppa ei käy ellei sitten verkkokaupan myyntiominaisuuksia saa poistettua.

Noin 10v sitten mulla oli käytössä eräillä sivuilla sellainen "sekalaiset ilmoitukset" sovellus, joka toimi silloin kirpputori-ilmoituksina ja siinä juurikin ostokiinnostus välitty myyjälle itselleen mutta en enää muista mikä sen nimi oli. Hämärä muistikuva, että se oli joomlan lisäosa.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • mirkoe
  • mirkoe hahmo
  • Poissa
  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Kahvilla pärjää aina!
Lisää
03.02.2014 14:34 #6462 : mirkoe
mirkoe vastasi aiheeseen: Tuoteluettelo, live chat, palaute/ideat lisäosa
Kaikkiin noihin löytyy ihan hyviä lisäosia. Vaikea suositella vain yhtä, mutta tutustu demoihin nin tiedät varmaan itse, mikä toimii sinulle parhaiten.

Tuoteluetteloon kannattaa aloitaa täältä

extensions.joomla.org/extensions/ads-a-affiliates/classified-ads

Livechatteihin täältä

extensions.joomla.org/extensions/communication/live-support

ja palautekomponentteihin vaikka täältä

extensions.joomla.org/extensions/contacts-and-feedback

Yleensäkin tuolta extensions sivulta löytää aika hyvin kun käyttää hakua ja jaottelua. Melkein kaikista ohjelmisto löytyy kattavat kuvaukset ja demot.

Jos se on Joomlalla, teemme sen - www.clicker.fi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • AditusPelvis
  • AditusPelvis hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Täysjäsen
  • Täysjäsen
Lisää
10.02.2014 12:42 #6512 : AditusPelvis
AditusPelvis vastasi aiheeseen: Tuoteluettelo, live chat, palaute/ideat lisäosa
Tänne kirjautumispulmien jälkeen taas mukana, josta lämmin kiitos auttaneelle ylläpitäjälle!

Lisäosien hakusivut on mulla tiedossa ja erilaisia niihin liittyviä demoja yms. tietoja olen ahkerasti tutkinutkin mutta kyselen sen takia, että on huomattavasti parempi löytää muiden kokemuksia, jolloin palikoiden toiminta on taatumpaa. On tullut turhia asenteluitakin tehtyä, kun demot/infot lupaa paljon mutta käytännössä niiden toiminta ei vastaakaan odotuksia.

Teen samaan aikaa WordPress alustelle yhtä sivuprojektia edustamalleni yhdistykselle, jossa olen tohon tuoteluettelointiin päätynyt laittaa sen sinne, kun sen vastaavassa suomitukifoorumissa sain pari tosi hyvää käyttäjäkokemukseen liittyvää vinkkiä. Näin ollen tähän joomlasivuprojektiin haen enää vain jonkinlaista live tuki chattiä sekä palaute/idea osaa.

Chateistä eli mulla on kokemusta joistakin omalla palvelimella toimivista normaali chateistä ja oikeastaan kaipaisinkin käyttäjäkokemuksia noista hostatuista live chat palveluista, joista löytyis parikin ilmaisvaihtoehtoa, joissa siis saa itselleen adminhallinnan sekä julkiselle puolelle tietenkin tulis nappisysteemi sinne päästäkseen. Käyttötarkoitus ei ole tekninen tuki, kuten yleensä vaan ns. vertaistuki yhdistykseni kohderyhmään perustuen.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Valvojat: jkwebdesignGamossJiiKoo
Sivu luotiin ajassa: 0.083 sekuntia