Kaksi keskustelualuetta foorumille kahdelle eri käyttäjäryhmälle...

• grimmari
  • grimmari hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
10.01.2012 23:37 - 10.01.2012 23:38 #1315 : grimmari
grimmari loi aiheen: Kaksi keskustelualuetta foorumille kahdelle eri käyttäjäryhmälle...
Olen usen päivän taistellut tehdäkseni Foorumiin kaksi keskustelualuetta
Joille olisi pääsy eri käyttäjäryhmillä

Eli käyttäjäryhmä "yhdistys" jolla olisi pääsy "yhdistys" nimiseen keskustelualueeseen
toinen käyttäjäryhmä "Hallitus" jolla olisi pääsy "yhdistys" ja "hallitus" nimiseen alueeseen.

Olen tehnyt kaksi käyttäjäryhmää - "hallitus" ja "yhdistys", kummatkin ryhmät ovat register tason alla.
Käyttäjätasoja on myös kaksi "hallitus" ja "yhdistys"
Hallitus-tasolla on pääsy ryhmään "hallitus" ja "yhdistys" ryhmiin.
Yhdistys tasolla on pääsy vain "yhdistys" ryhmään.

Tämän jälkeen olen luonnut Kunenaan alueen "yhdistys" jonka käyttöoikeustaso on valittu "yhdistys"
ja toinen alue on hallitus jonka käyttöoikeustaso on hallitus.

Tästä huolimetta (jos tuosta selityksestä sai mitään tolkkua) en saa kategorioita näkymään oikein.
Jos määrittelen käyttäjän ryhmään yhdistys niin näkyy molemmat tai sitten ei mitään.

Voiko K2 komponentti sotkea J! oman käyttäjähallinnan. K2 komponentista on käyttäjähallinta otettu pois päältä....
Last Edit: 10.01.2012 23:38 : grimmari.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

• TeroKankaanpera
  • TeroKankaanpera hahmo
  • Poissa
  • Valvoja
  • Valvoja
  • JEvents, J2Store 3 ja AdsManager kääntäjä
Lisää
11.01.2012 10:09 #1319 : TeroKankaanpera
TeroKankaanpera vastasi aiheeseen: Vs: Kaksi keskustelualuetta foorumille kahdelle eri käyttäjäryhmälle...
Aloita vilkaisemalla Ohjeista löytyvää artikkelia Joomla 1.7:n käyttöoikeuksienhallinnasta. On tärkeää ymmärtää käyttäjäryhmien ja käyttöoikeustasojen ero. Kunena (josta tiedämme tässä ketjussa olevan kysymys koska viesti erotettiin puutteellisin taustatiedoin toisesta ketjusta) sinänsä osaa hallita kategorioiden oikeuksia molemmilla tasoilla. Koska Kunenan hallinta käyttöoikeustasolla ei taivu esittämäsi erojen luomiseen, sinun on parempi käyttää käyttäjäryhmiä. Voit valita kullekin alueelle enintään kaksi käyttäjäryhmää, mikä tässä tapauksessa riittääkin (ylläpitäjät ja valvojathan saavat oikeudet kun heille annetaan tuo status näistä asetuksista riippumatta). Valitset yhdistys alueelle ensisijaiseksi ryhmäksi yhdistys ja toissijaiseksi hallitus ja hallitus alueelle vain ensisijaiseksi ryhmäksi hallitus. Näin minä tarpeesi viestistäsi ymmärrän. Huomaathan, että sinä foorumin ylläpitäjänä näet kaiken, joten et pysty ylläpitotunnuksella tarkastamaan tekemiesi asetusten oikeellisuutta.

---
Tero Kankaanperä
terokankaanpera.fi

Lisää
11.01.2012 21:15 - 11.01.2012 21:30 #1326 : Mortti
Mortti vastasi aiheeseen: Vs: Kaksi keskustelualuetta foorumille kahdelle eri käyttäjäryhmälle...
Kunena tunnistaa hyvin J! käyttäjäryhmät jne jne., joita voi lisätä haluamallaan konseptilla J! 1.7.3 (- 2.5 Beta's = tällä hetkellä). Kunena siis itse hyväksikäyttää/tunnistaa J! ominaisuuksia ja ison yhteisön/käyttäjäkunnan luomiseen tulee käyttää päätä, jos käytetään/halutaan käyttää erilaisia käyttöoikeustasoja Kunenassa... vrt jokin dev foorumi, jossa spesifikoidut foorumit esim. ylläpitäjät, globaaliset valvojat, valvojat, erikois, kääntäjät, testaajat jne siinä on aikamoinen pulaaminen... myöskin saatavilla lisäosilla sitä touhua kykenee helpottamaan... kummasti

Asiat paranevat jonkin verran... (K 2.0.0)

Edit: Teron mainitsevalla tavalla tulisi nytkin toimia... oikein tehtynä...

Finnish Joomla! Language Coordinator | One of the guys behind Joomla.fi
Last Edit: 11.01.2012 21:30 : Mortti.

Valvojat: jkwebdesignGamossJiiKoo
Sivu luotiin ajassa: 0.097 sekuntia