versiosta toiseen

• palopuro1
  • palopuro1 hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
26.05.2013 08:49 #5203 : palopuro1
palopuro1 loi aiheen: versiosta toiseen
Minulla on edessä melkoinen päivitysrumba. Ainakin viisi sivustoa 1.5 -> 3.1, joista kaksi isohkoa, useita kymmeniä sivuja käsittävää sivustoa. Muutos on iso ja rakentelu on aivan erilaista.
Aikaa sivujen rakentelun tekemiseen, opi ja erehdy menetelmällä, ei liiemmin ole. Kaikki tulevat muutettavaksi tässä aivan lähiaikoina.
Joomlan 1.5 olen käyttänyt vuosia.
LIsäksi kahta sivustoa päivittävät asiakkaat itse (vanhempia ihmisiä ja nytkin 1.5:n kanssa ongelmia). Sivustoilla on monia lisäosia, varsinkin lomakkeita ja ajanvarauksia.

Onko oppaita 3.1:een olemassa, mielellään suomeksi, hätätapauksessa englanniksikin menettelee.
Ongelmia tällä hetkellä (aivan kuin aloittelijalla):

1. Miten saan tarpeettoman templaten poistettua?
2. Miten saan tekstin asettumaan sivupohjassa sille kuuluvalle paikalle, eikä sivun vasempaan laitaan kaikkien alle/päälle?
2. Jonkun kohdalla klikkasin vahingossa single ja pohja onkin kolmiosainen. Mistä löydän tuon kohdan ja perun sen?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
26.05.2013 11:00 #5204 : jkwebdesign
jkwebdesign vastasi aiheeseen: versiosta toiseen
Lisäosien hallinnasta poistetaan sivupohjat, eli Lisäosat -> Lisäosien hallinta -> Yleishallinta

Muihin kohtiin pitäisi olla enemmän tietoa, eli mielellään linkki sekä tieto käytetystä sivupohjasta. Nuo on siis sivupohjassa jo määritelty, missä mikäkin sisältö näkyy ja yleensä niihin löytyy ohjeistus valmistajan sivuilta/dokumentaatiosta.

Asiakaslähtöisesti suunniteltuja internet- sekä graafisia palveluita: www.sutjakka.fi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Valvojat: jkwebdesignGamossJiiKoo
Sivu luotiin ajassa: 0.064 sekuntia