Joomlan metatietojen avainsanoista tagejä?
- TeroKankaanpera
-
Aiheen kirjoittaja
- Poissa
- Valvoja
-
- JEvents, J2Store 3 ja AdsManager kääntäjä
Vähemmän
Lisää
04.12.2015 20:09 #8155
: TeroKankaanpera
---
Tero Kankaanperä
terokankaanpera.fi
TeroKankaanpera loi aiheen: Joomlan metatietojen avainsanoista tagejä?
Tavoite on varmaan monille teistä tuttu: nyt kun Joomla tukee tagejä olisi mukava muuntaa vanhojen artikkelien metatietojen avainsanat (meta keywords) tageiksi. Mut onks kukaan löytänyt mitään tolkullista lisäosaa tai skriptiä tähän?
Olen asiaa itse yrittänyt monta kuukautta sitten ensimmäisen kerran googlailla ja selvitellä mutta silloin tagit olivat vielä niin uusi asia ettei mitään ollut löydettävissä. Nyt – kuukausia myöhemmin – tilanne on edelleen sama. Pystyn kyllä näkemään teknisen reitin:
1. listaa meta keywords tiedot tietokannasta id:neen
2. listaa tagit tietokannasta id:neen
3. täsmää kohdan 1 tiedot kohdan 2 tietoihin ja luo puutuvat tagit
4. luo SQL-kyselyt joilla etsit kohdan 1 id:n ja liität sen perusteella artikkelin tietuuseen kohdan 2 id:n vastaavuustaulukon mukaan.
Valitettavasti minun SQL osaamiseni ei ole lähellekään tällä tasolla.
nimim. yli 500 artikkelia sivuilla
Olen asiaa itse yrittänyt monta kuukautta sitten ensimmäisen kerran googlailla ja selvitellä mutta silloin tagit olivat vielä niin uusi asia ettei mitään ollut löydettävissä. Nyt – kuukausia myöhemmin – tilanne on edelleen sama. Pystyn kyllä näkemään teknisen reitin:
1. listaa meta keywords tiedot tietokannasta id:neen
2. listaa tagit tietokannasta id:neen
3. täsmää kohdan 1 tiedot kohdan 2 tietoihin ja luo puutuvat tagit
4. luo SQL-kyselyt joilla etsit kohdan 1 id:n ja liität sen perusteella artikkelin tietuuseen kohdan 2 id:n vastaavuustaulukon mukaan.
Valitettavasti minun SQL osaamiseni ei ole lähellekään tällä tasolla.
nimim. yli 500 artikkelia sivuilla
---
Tero Kankaanperä
terokankaanpera.fi
Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- TeroKankaanpera
-
Aiheen kirjoittaja
- Poissa
- Valvoja
-
- JEvents, J2Store 3 ja AdsManager kääntäjä
09.12.2015 18:47 #8159
: TeroKankaanpera
---
Tero Kankaanperä
terokankaanpera.fi
TeroKankaanpera vastasi aiheeseen: Joomlan metatietojen avainsanoista tagejä?
Unohdetaanpa tuo tietokannan suora manipuloiminen: vaikka kaikki tagit olisivat valmiiksi olemassa, niiden käsittely tietokannassa on sellainen bordelli etten siihen uskalla koskea pitkällä tikullakaan.
EasyTagCloudin väitetään joissain löytämissäni viestiketjuissa tekevän tämän mutta se on poistettu JEDistä eikä toimi (hiljainen kuolema virheettä).
EasyTagCloudin väitetään joissain löytämissäni viestiketjuissa tekevän tämän mutta se on poistettu JEDistä eikä toimi (hiljainen kuolema virheettä).
---
Tero Kankaanperä
terokankaanpera.fi
Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Valvojat: jkwebdesign, Gamoss, JiiKoo
Sivu luotiin ajassa: 0.066 sekuntia