Logo näyttää erilaiselta julkisella puolella

  • Tk25187
  • Tk25187 hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Tulokas
  • Tulokas
Lisää
20.03.2018 14:21 #10076 : Tk25187
Tk25187 loi aiheen: Logo näyttää erilaiselta julkisella puolella
Olen tehnyt kolmisen kuukautta joomla 3.x (uusin päivitys, missä mahdetaan nyt mennä...3.8 tai 3.9...) pohjalla sivuja, eri sivupohjien tyyleillä. Nyt kuukauden tuskaillut logon näkymistä ja työ pysähtynyt täysin. Osaako joku neuvoa:
Olen kokeillut eri sivupohjilla mikä näyttäisi hyvältä. Päädyin lopulta helix3:een, myös helixII näytti hyvältä. Aluksi kaikilla sivupohjien tyyleillä lisäämäni logo näytti hyvältä, ei mitään ongelmaa. Muutin paljon valintoja kun etsin hyvää ulkonäköä ja jossain vaiheessa tuli ongelma: logo näkyy hyvänä suunnittelupuolella (takapuolella) eli oikeanlaisena imagena mutta julkisella puolella tekstinä. En ole lisännyt omia koodauksia kansioihin. Menun otsikon tekstin väriä kokeilin sivupohjat - tyylit - custom code- kohdasta, nekin otin pois. Sivupohjat - muokkaa tyyliä - basic - logo - kohtaan laitan image ja lisään logoni niin näkyy oikein, mutta julkisella puolella tekstinä jossa "image-kuva" eli "valokuvapiirros". Kun samaan kohtaan laitan text, niin julkisella puolella logo näkyy yhä tekstinä, vain tämä "image-kuva" häipyy. Eli ilmiselvästi tunnistaa valinnan. Poistin kuva-albumista logon, latasin uudestaan, ajattelin jos polussa oli vikaa. Ei auttanut. Olen etsinyt enkun ja suomen joomla-sivuilta ohjetta, katsonut youtube-videoita ja koittanut lukea koodeja. En ole koodaaja joten en vaihda ennen kuin tiedän mistä tämä johtuu. Päivityksiä olen ladannut tämän vuoden aikana x-määrä, niin joomla kuin lisäosien. Php oli 5, kohta 7. En ymmärrä. Mikä vielä on jäänyt huomioimatta? Kun vaihdan logon kuvaksi aivan jonkun toisen kuvan, alkuperäisen logon teksti jää julkiselle puolelle. Sen verran olen päässyt selville että ottaa tekstin julkiselle puolelle kenties kansion tai tiedoston nimestä, eikä varsinaisesta avatusta tiedostosta eli sisällöstä. Jännä juttu, vaikka kaikki arvailua. Sama logo, samat tiedostot, tallennusmuoto jpeg ja pgn, kumpikaan ei enää toimi, aikaisemmin toimi. Ideoita? Kysykää jos jäi epäselvää.

Ja olenko ymmärtänyt oikein että helixII väistyy lähivuosina helix3:n tieltä? Luon nyt uusia sivuja ja vaikka helixII näytti hyvältä niin jatkan kolmosella mikäli kakkonen poistuu. Sen verran työtunteja kuitenkin kuluu että ei viitsi joka vuosi tehdä alusta asti.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Valvojat: jkwebdesignGamossJiiKoo
Sivu luotiin ajassa: 0.029 sekuntia