- Vastaanotettu kiitos 121
Sivustosta kaksikielinen
- tiinama
-
Aiheen kirjoittaja
- Vieras
-
Tietysti myös valikoiden pitäisi muuttua kieltä vaihdettaessa enkuksi/suomeksi. Olen hieman tätä asiaa tutkaillut ja pää on ihan pyörällä. Pitääkö kaksikielisyyttä varten ladata joku lisäosa? Suomen kielipaketti minulla on jo asennettuna.
Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- tiinama
-
Aiheen kirjoittaja
- Vieras
-
Tuolta löytyi tuollainen ohje. Onkohan vielä validi uusimman Joomlaversion kanssa?
Aika ikävän monimutkaiselta vaikuttaa... onliskohan samaa suomeksi missään?
- Mortti
-
- Poissa
- Ylläpitäjä
-
Ohjeet löytyvät täältä, joka on kansainvälinen sivusto monikielisyydelle Joomla!n omalla monikielisyystuella: multilingual-joomla-demo.cloudaccess.net/multi-lingual-steps-by-steps.html englanniksi, emme ole vielä suomentaneet niitä. (tietenkin halukkaat suomentajat, voivat ilmoittautua, niin keskustellaan)tiinama kirjoitti: Miten saan tehtyä sivustosta kaksikielisen (suomi ja englanti)? Siis että kieltä voi vaihtaa jotain lipun kuvaa klikkaamalla tms.
Tällaista et löydä mistään, olipa ratkaisusi mikä tahansa. Sinun tulee tehdä myös artikkelit, menut, moduulit jne englanniksi ja suomeksi (sisällön kieli on "first step")tiinama kirjoitti: (en tarkoita mitään google-käännöstä vaan tilannetta jossa on jo valmiina sama teksti/artikkeli suomeksi ja englanniksi)
Joomla!n oma monikielisyystuki J! 2.5.x myötä on kehittynyt huimasti sitten J! 1.0.x - J! 1.5.xx ajoilta...tiinama kirjoitti: Tietysti myös valikoiden pitäisi muuttua kieltä vaihdettaessa enkuksi/suomeksi. Olen hieman tätä asiaa tutkaillut ja pää on ihan pyörällä. Pitääkö kaksikielisyyttä varten ladata joku lisäosa? Suomen kielipaketti minulla on jo asennettuna.
Kun ajatuksen kanssa luet nuo tuolla multilingual-joomla-demo.cloudaccess.net/multi-lingual-steps-by-steps.html sisältävät asiat, voit kääntää tekstit, valikot, moduulit ja mielestäni kaiken esim. fi-FI (FI) ja en-GB (EN) lippuineen, joista voi valita kielen...
Mikään käännös ei tule nappia napsauttamalla sivustosi sisältöön! (missään! ellet nimenomaan käytä jotain Googgeli tekeleitä..., jotka kääntävät väärin ainakin osan tekstistä.)
EDIT:
Kyllä toimii myös J! 2.5.1:n kanssa... muutama lisäominaisuus tullut...Tuolta löytyi tuollainen ohje. Onkohan vielä validi uusimman Joomlaversion kanssa?
Finnish Joomla! Language Coordinator | One of the guys behind Joomla.fi
- tiinama
-
Aiheen kirjoittaja
- Vieras
-
Mortti kirjoitti: Mikään käännös ei tule nappia napsauttamalla sivustosi sisältöön! (missään! ellet nimenomaan käytä jotain Googgeli tekeleitä..., jotka kääntävät väärin ainakin osan tekstistä.)
Juu en ole mitään automaattikäännöstä tässä hakemassa, vaan lähinnä mietin tuota logiikkaa, että miten kaksikielinen sivu toimii tai miten sen saa toimimaan, mutta täytyy perehtyä noihin tarkempiin ohjeisiin.