- Vastaanotettu kiitos 6
[Ratkaistu] Nostetut artikkelit vain rekisteröityneille
- VirpiH
-
Aiheen kirjoittaja
- Vieras
-
16.11.2011 20:42 - 27.11.2011 23:35 #629
: VirpiH
VirpiH loi aiheen: [Ratkaistu] Nostetut artikkelit vain rekisteröityneille
Käytössä versio 1.6.6.
Minulla on etusivulla vain kirjautumismoduuli ja yksi artikkeli julkisesti näkyvillä. Toiset etusivulle nostetut artikkelit olen määritellyt vain rekisteröityneille, niin kuin kaiken muunkin sivustolla, mutta kun olen nostanut artikkelit etusivulle ne näkyvätkin julkisesti?
Olisiko jollain vihjata mistä vikaa voisi hakea ?
Minulla on etusivulla vain kirjautumismoduuli ja yksi artikkeli julkisesti näkyvillä. Toiset etusivulle nostetut artikkelit olen määritellyt vain rekisteröityneille, niin kuin kaiken muunkin sivustolla, mutta kun olen nostanut artikkelit etusivulle ne näkyvätkin julkisesti?
Olisiko jollain vihjata mistä vikaa voisi hakea ?
Last Edit: 27.11.2011 23:35 : VirpiH.
Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- AkeMake
-
- Poissa
- Täysjäsen
-
Vähemmän
Lisää
16.11.2011 23:48 - 16.11.2011 23:54 #632
: AkeMake
AkeMake vastasi aiheeseen: Vs: Nostetut artikkelit vain rekisteröityneille
Itsellä on käytössä sama 1.6.6 versio ja minulla tuo näyttäisi toimivan juuri niin kuin pitääkin. En siis keksi muuta syytä kuin, että ne muut artikkelit on kuitenkin asetettu julkisiksi. Tarkistapa vielä kerran, että artikkelien hallinnassa "Pääsy" sarakkeessa kaikkiin muihin on merkitty Registered paitsi siihen yhteen Public, jonka halusit julkiseksi. Uusi artikkelihan menee oletuksena julkiseksi, jos sille ei muista asettaa muuta arvoa. Huomaa, että mikäli artikkeleita on yli 20, niin Joomla! sivuttaa artikkelit usealle sivulle, jolloin kaikki artikkelit eivät suoraan näy. Muista siis tarkistaa niiltä muiltakin sivuilta, että artikkelit on asetettu arvoon registered.
Edit. Tietysti heti viestin lähetyksen jälkeen huomasin toisenkin tavan mistä tämä saattaisi johtua. Käypä katsomassa käyttäjien hallinnassa oikealta ylhäältä "Valinnat" kohdasta ettei vieraiden oletusryhmäksi ole asetettu Registered vaan Public. Tietysti rekisteröityneille tarkoitetut artikkelit näkyvät myös satunnaiselle selailijalle, jos hänen oletusryhmäkseen on asetettu Registered. : )
Edit. Tietysti heti viestin lähetyksen jälkeen huomasin toisenkin tavan mistä tämä saattaisi johtua. Käypä katsomassa käyttäjien hallinnassa oikealta ylhäältä "Valinnat" kohdasta ettei vieraiden oletusryhmäksi ole asetettu Registered vaan Public. Tietysti rekisteröityneille tarkoitetut artikkelit näkyvät myös satunnaiselle selailijalle, jos hänen oletusryhmäkseen on asetettu Registered. : )
Last Edit: 16.11.2011 23:54 : AkeMake.
- VirpiH
-
Aiheen kirjoittaja
- Vieras
-
18.11.2011 21:01 #661
VirpiH vastasi aiheeseen: Vs: Nostetut artikkelit vain rekisteröityneille
Nuo artikkelien käyttöoikeudet olen tarkastanut monta kertaa, joten niistä se ei ole kiinni. Oletuksena artikkelien luonnissakin minulla on registered.
Tuo "edit" kohta kesti hetken tajuta ja kun sen ymmärsin ja kohdan löysin (en olisi muuten ihan heti keksinyt itse tuollaista kohtaa katsoa), niin sekin oli public eli oikein.
Tällä hetkellä olen ratkaissut asian niin, että artikkeli jolla on käyttöoikeutena registerd näyttää vain yhden lauseen ja sen jälkeen laitoin lue lisää, joka tekee sen että etusivulla siinä näkyy että rekisteröidy lukeaksesi lisää. Purkkaratkaisu, mutta jatkan etsimistä ja testausta. Yritän vielä vaihtaa tekstin, että kirjaudu lukeaksesi lisää, kunhan löydän tiedoston mihin se on määritelty.
Tuo "edit" kohta kesti hetken tajuta ja kun sen ymmärsin ja kohdan löysin (en olisi muuten ihan heti keksinyt itse tuollaista kohtaa katsoa), niin sekin oli public eli oikein.
Tällä hetkellä olen ratkaissut asian niin, että artikkeli jolla on käyttöoikeutena registerd näyttää vain yhden lauseen ja sen jälkeen laitoin lue lisää, joka tekee sen että etusivulla siinä näkyy että rekisteröidy lukeaksesi lisää. Purkkaratkaisu, mutta jatkan etsimistä ja testausta. Yritän vielä vaihtaa tekstin, että kirjaudu lukeaksesi lisää, kunhan löydän tiedoston mihin se on määritelty.

- Mortti
-
- Poissa
- Ylläpitäjä
-
Vähemmän
Lisää
- Vastaanotettu kiitos 121
18.11.2011 21:10 - 19.11.2011 12:11 #662
: Mortti
Finnish Joomla! Language Coordinator | One of the guys behind Joomla.fi
Mortti vastasi aiheeseen: Vs: Nostetut artikkelit vain rekisteröityneille
Ja mikäs olikaan, taas se J! ja muut(lisäosat jne) versiot?
Huomaa muutokset ja tietoturvapäivitykset myös.Käytössä versio 1.6.6.
Last Edit: 19.11.2011 12:11 : Mortti.
- quietFinn
-
- Poissa
- Valvoja
-
18.11.2011 22:35 #666
: quietFinn
netFinn - Taatusti Joomla!-yhteensopiva webhosting: www.netfinn.fi
quietFinn vastasi aiheeseen: Vs: Nostetut artikkelit vain rekisteröityneille
Onkos tätä testattu esim. toisesta koneesta, mieluiten sellaisesta josta ei ole koskaan ko. sivustolla käyty?
Nämä evästeet ja välimuistit aiheuttavat joskus ei-toivottuja asioita...
Nämä evästeet ja välimuistit aiheuttavat joskus ei-toivottuja asioita...

netFinn - Taatusti Joomla!-yhteensopiva webhosting: www.netfinn.fi
- VirpiH
-
Aiheen kirjoittaja
- Vieras
-
27.11.2011 23:34 #815
VirpiH vastasi aiheeseen: Vs: Nostetut artikkelit vain rekisteröityneille
guietFinn: ei auttanut uudelta koneeltakaan sivustolle meno, mutta kiitos kuitenkin.
Tänään löysin ratkaisun tähän pulmaan. Valikon kautta saa luotua kirjautumislomakeen ja siitä voi tehdä ohjauksen etusivulle/nostetut sivulle. Näin ollen sivulle tuleva vierailija näkee vain kirjautmislomakkeen ja etusivulle voi sen jälkeen nostaa mitä vain artikkeleita haluaa rekistöityneille.
Etsivä löytää.. välillä
!
Tänään löysin ratkaisun tähän pulmaan. Valikon kautta saa luotua kirjautumislomakeen ja siitä voi tehdä ohjauksen etusivulle/nostetut sivulle. Näin ollen sivulle tuleva vierailija näkee vain kirjautmislomakkeen ja etusivulle voi sen jälkeen nostaa mitä vain artikkeleita haluaa rekistöityneille.
Etsivä löytää.. välillä

- Mortti
-
- Poissa
- Ylläpitäjä
-
Vähemmän
Lisää
- Vastaanotettu kiitos 121
29.11.2011 00:12 #841
: Mortti
Mortti vastasi aiheeseen: Vs: Nostetut artikkelit vain rekisteröityneille
Toivon, että käytössä ei enään ole 1.6.6 versio, kuten aiheen aloituksessa.
Käytössä versio 1.6.6.
Valvojat: jkwebdesign, Gamoss, JiiKoo
Sivu luotiin ajassa: 0.082 sekuntia